Analisa Strategi Pemasaran Pembiayaan Qardh di KSPPS Guna Lestari Jaya
DOI:
https://doi.org/10.30651/jms.v8i3.18146Keywords:
KSPPS, Strategi, Pemasaran, QardhAbstract
Koperasi Simpan Pinjam Syariah atau KSPPS merupakan salah satu lembaga keuangan yang menghimpun dana dan menyalurkan dana dari masyarakat. KSPPS didirikan untuk memberikan kemudahan bagi pengusaha kecil yang memerlukan bantuan permodalan yang sesuai syariah. Saat ini KSPPS merupakan rujukan bagi masyarakat yang membutuhkan permodalan untuk usahanya. Permasalahan dalam penelitian ini yaitu kurangnya pemahaman masyarakat terhadap pembiayaan yang dilakukan oleh Koperasi. Pada penelitian ini menggunakan metode penelitian pendekatan deskriptif kualitatif dimana peneliti melakukan wawancara di KSPPS Guna Lestari JayaKantor Cabang Kalinyamat. Hasil yang penulis dapatkan adalah strategi pemasaran produk pembiayaan yang terdapat pada KSPPS Guna Lestari Jaya yang memiliki lima strategi dalam memasarkan produk pembiayaannya serta faktor-faktor yang pendukung dalam pemasaran produk pembiayaan.
References
Ascarya. (2007). Akad & produk Bank Syariah. PT Grafindo.
Dinas Koperasi Usaha Kecil dan Menengah Provinsi Jawa Tengah. (2022). https://satudata.dinkop-umkm.jatengprov.go.id/data/koperasi-kabkota/Kab. Jepara
F, N., & Hrtimbul, G. (2011). Manajemen Pemasaran. CV Yrama Widya.
Fandy, T., & Diana, A. (2020). Pemasaran. ANDI.
Heri Sudarsono. (2003). Bank dan Lembaga Keuangan Syariah. Ekonisia.
Johnson, G., & Scholes, K. (2016). Exploring Corporate Strategy -Text and Cases. Prentice-Hall.
Kasmir. (2012). Manajemen Perbankan. Rajawali Press.
Laksana, M. F. (2019). Praktis Memahami Manajemen Pemasaran. CV Al Fath Zumar.
Meilina, F. (2018). Pembiayaan Pinjaman Lunak Usaha Kecil Ikan Patin dengan PT. Telkom Pekanbaru Melalui Mitra Binaan Menurut Ekonomi Islam. Syarikat: Jurnal Rumpun Ekonomi Syariah, 1.
Muhammad. (2005). Manajemen Pembiayaan Bank Syariah. Upp Amp Ykpn.
Purba, T. P., & Limakrisna, N. (2017). Manajemen Pemasaran Teori dan Aplikasi Dalam Bisnis di Indonesia. Mitra Wacana Media.
Ridwan, M. (2004). Manajemen Baitul Maal wa Tamwil. UII Press.
Sudaryono. (2016). Manajemen Pemasaran Teori Dan Implementasi. ANDI.
Sunyoto, D. (2019). Dasar-dasar Manajemen Pemasaran (Konsep, Strategi dan Kasus). PT. Buku Seru.
Thamrin Abdullah, & Tantri, F. (2014). Manajemen Pemasaran. Rajawali Press.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The Authors submitting a manuscript do so on the understanding that if accepted for publication, copyright of the article shall be assigned to Jurnal Masharif al-Syariah: Jurnal Ekonomi dan Perbankan Syariah and Faculty Of Islamic Religiuos Universitas Muhammadiyah Surabaya as publisher of the journal.
Copyright encompasses exclusive rights to reproduce and deliver the article in all form and media, including reprints, photographs, microfilms and any other similar reproductions, as well as translations. The reproduction of any part of this journal, its storage in databases and its transmission by any form or media, such as electronic, electrostatic and mechanical copies, photocopies, recordings, magnetic media, etc., will be allowed only with a written permission from Jurnal Masharif al-Syariah: Jurnal Ekonomi dan Perbankan Syariah and Faculty Of Islamic Religiuos Universitas Muhammadiyah Surabaya.
Faculty Of Islamic Religiuos Universitas Muhammadiyah Surabaya, the Editors and the Advisory Editorial Board make every effort to ensure that no wrong or misleading data, opinions or statements be published in the journal. In any way, the contents of the articles and advertisements published in the Tadarus are sole and exclusive responsibility of their respective authors and advertisers.
Rights of Authors
The Jurnal Masharif al-Syariah: Jurnal Ekonomi dan Perbankan Syariah And Faculty Of Islamic Religiuos Universitas Muhammadiyah Surabaya recognize the retention of the following:
- Patent and trademark rights and rights to any process or procedure described in the article.
- The right to photocopy or make single electronic copies of the article for their own personal use, including for their own classroom use, or for the personal use of colleagues, provided the copies are not offered for sale and are not distributed in a systematic way outside of their employing institution (e.g. via an e-mail list or public file server). Posting of an article on a secure network (not accessible to the public) within the author institution is permitted.
- The right, subsequent to publication, to use the article or any part thereof free of charge in a printed compilation of works of their own, such as collected writings or lecture notes.