Nilai-nilai Pembelajaran Yang Terkandung Dalam Al- Qur‟an Surat Yusuf Ayat 36 – 42
DOI:
https://doi.org/10.30651/td.v6i1.932Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk menggali nilai-nilai pembelajaran yang
terkandung dalam kisah Nabi Yusuf, yang dapat diteladani oleh para pendidik
(guru) dalam memberikan pengajaran kepada peserta didik (siswa).Penelitian ini
termasuk penelitian kualitatif dan merupakan studi literer. Adapun teknik
pengumpulan data dalam penelitian ini menggunakan teknik dokumentasi, yaitu
dengan mengkaji kitab-kitab tafsir, khususnya tafsir surat Yusuf ayat 36-42, serta
buku-buku yang memiliki relevansi dengan topik penelitian. Hasil penelitian
menunjukkan bahwa terdapat nilai-nilai pembelajaran yang terkandung dalam
kisah Yusuf as yang dapat dijadikan teladan oleh para pendidik dan
diimplementasikan dalam proses belajar-mengajar.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published workÂ